Höllentahl - John Wayn der Alpen

Résztvevők: Attila, Karipapa, Levente, Peti (Üveg)

Attila fülét még Arko-ban elkezdtem rágni, hogy közösen is menjünk el valamilyen klasszikus sok-sok kötélhosszas útra még idén.. aztán rövidültek a nappalok, hűltek az éjszakák, ideért a tél és már csak az olyan hétvégi napsütötte délutánok maradtak a szegény mászóknak, mint amilyen a múlt heti is volt.

A 'sok-sok' helyett csak hét kötélhosszra futotta ugyan, de nagyon jót másztunk. Csatlakozott hozzánk Levente és Karesz is. Nem terveztünk korai indulást, ráadásul a különböző szerencsétlen véletlenek összjátéka folytán nagyjából 9-kor suhantunk csak el a "Sopron - vége" tábla mellett. Az ausztriai Höllental volt a cél, mégpedig a Rax vonulataiba ékelődő Gross Höllental.  A völgy jobb oldalát szegélyező egyik sziklafalon a Klobenwand-on másztuk a "John Wayn der Alpen" nevű utat..

A  Höllental-ba Wiener Neustadt felől érkezve a Weichtal Haus utáni alagutat követő balra eső kis parkolóban tettük le az autót. Kipakolóvásárral egybekötött öltözködést követően a völgybe vezető legrövidebb úton, egy kis zöld kapun keresztül (100m-re a parkolótól Glognitz irányába), közelítettük meg a "munkaterületet".

A vízszintesbe váltó földútról jobbra tértünk le és egy kis morénás kaptató megmászása után felértünk az út beszállójához. A nap éppen akkor kezdte el sütni az utat, ami szerencsénkre az ötödik kötélhosszig ki is tartott. Az első kh. kicsit kellemetlen volt a hideg kő és néhol törős szakaszok miatt, de összességében a 4. kh-ig egy kifejezetten könnyű, kellemes mászás volt. Ezt egy kicsit trükkösebb, rövid 6+-os szakasz követte, majd az 5. vagy 6. hosszban volt még egy picit nehezebb "Tarzan traverz" :)

A kiszálló előtti utolsó hossz csak séta volt. Nagyon jól, végig nittekkel biztosított mászóút, tetején egy uzsonnázó paddal, amit használatba is vettünk rögvest. Számos más út található még ezen a falon, amik ugyan ide, a gerincre érnek fel. A lejövetel körbe, a gerinc túloldalán lehetséges. Az ösvényt, majd a földutat követve pontosan a parkolóba érünk vissza.

A mászásról egy rövidke videó is készült:

Peti

Höllentahl - John Wayn der Alpen

Gran Paradiso

Két és fél éve beszéltük Tibi barátommal, hogy jó lenne megmászni egy négyezrest. Mivel a…

Blechmauer élmények

A Munka ünnepére eső 4 napos hétvégét kihasználva távolabbi mászóhelyek helyett „csak” a Blechmauer fal…