Idényzáró(nak szánt) Rax mászás

- hegyi túra -

Év végéhez közeledve az egyesület pár tagja úgy döntött, hogy búcsúmászással köszön el a 2009-es szezontól, és úti célnak a Soprontól kb 90 km-re lévő Raxot célozta meg, annak 2007 méteren lévő Heukuppe csúcsát. Mint utólag kiderült, nem ez volt a szezonzáró túránk, ugyanis egy Hochschwab mászás és több kisebb program is belefért az igazi tél megérkezése előtt.
A kora reggel izgalmasan indul KerAti barátunknak, ugyanis házuk kedves lakói bezárták azt a kaput, amit az elmúlt 934 évben senki sem. Így Ati kénytelen volt megcsillogtatni falmászó tudását, és Bear Grylls-t megszégyenítő módon a belvárosi ház falát is leküzdötte. Kálmán társunk szokásához híven pontosan precízen érkezett a találkozóhelyül megadott benzinkúthoz, és szokásához híven várhatott ránk 20 percet.

Wiener Neustadton keresztül, Neukirchen Gloggnitz irányában hamar elértük Reichenau-Prein-t, majd a Preiner Gscheid útvonalon a parkolót, ahol a kocsit hagytuk.

Innen egész napos trekking várt a résztvevőkre, miközben jóízűen elbeszélgetünk a világ történéseiről. Tudtuk, hogy kb. 1000 méteres szintkülönbséget fogunk leküzdeni, nagyjából 23 km-es szakaszon.

Mivel Juhász Attila barátunk még nem vett részt hasonló túrán, ezért egy könnyű útvonalat szemeltünk ki. Nagyon szépen és hamar le is küzdöttük az előttünk álló utat, némi klettersteigezésben is volt részünk, ami egy teljesen újfajta élményt adott Attilának. Az út során a legtöbbet a „jó büdös mindenit” felkiáltást hallottuk tőle, ez minden bizonnyal azt jelentette, hogy nagyon tetszik neki a dolog.

A Karl Ludwig hüttében elfogyasztottunk egy finom teát, bemajszoltunk néhány szendvicset, majd megindultunk a csúcs felé a ragyogó napsütésben. Az időjárás már elég zord volt, -10 fok körül mozgott a hőmérséklet, és erős szél fogadott minket a csúcson.

Készítettünk néhány csúcsfotót, megettük a csúcs csokit, majd fél óra pihenés és nézelődés után megindultunk a völgy irányába, hogy még sötétedés előtt elérjük az autót.

A lefele út könnyű, gördülékeny menet volt, bár a nap végén jól esett beülni az ülésfűtéses járgányba.

Kiváló 1 napos program mindenki számára, aki szeret elfáradni és egy kellemeset túrázni.

Jövőre ugyanitt, remélem sokadmagunkkal.

Feri

Paklenica 2009

Az év közbeni megbeszélések során szóba került, Olaszország Arco környéki sziklái, majd Szlovénia, végül a…

Hochschwab túra

Szokásos reggel. Hajnali 4. Peti előtt állunk, várjuk, hogy jöjjön. Telefon. Semmi. Telefon mégegyszer. Álmos…