Buzet

A sportmászós terveinket tovább folytatva, idei első hosszabb túránkat a horvátországi Buzet városa körüli sziklamászó helyek felderítésével töltöttük.

Sajnos az indulás reggelén Bónisnak le kellett mondania a túrát egy kisebb megbetegedés miatt, így a tervezett 6 fő helyett csak öten vágtunk neki az útnak. Bónis hiányát egyébként nagyon hamar és nagyon kreatívan igyekeztünk pótolni a rendelkezésünkre álló eszközökkel… :)

Utunk a varázslatos Örségen, zalai dombságon, majd Szlovénián át vezetett célállomásunkhoz, ami a szlovén-horvát határtól mindössze 7 km-re található. A városka egy nagyobb völgyrendszer közepén található, aminek óvárosa fallal körülvéve egy dombtetőn ékeskedik. Nagyjából ennyi is a kulturális látványosság, amit két óra sétával ki is merítettünk az utolsó esténken.

Négy naposra tervezett kiruccanásunk alatt mindegyik nap sikerült különböző szektorokat felfedezni az időjárás viszontagságai ellenére is, úgyhogy élményből kijutott bőven. Volt alkalmunk csurom vizes sziklákat mászni, eső elől menekülni, küzdeni és jól érezni is magunkat. Sportértéke lehetett volna nagyobb is ennek a túrának, ám a mászás nem minden úgy gondolom.

Számos pozitív élménnyel gazdagodtunk mindannyian, a közös esti főzéseknek és az ezeket követő beszélgetéseknek köszönhetően, melynek elmaradhatatlan kelléke a ”meggyesként” ismer házi finomság. A szállásunk is csak ezt erősítette, amire egy szavunk sem lehetett, kiválóan biztosította a pihenés és a szórakozás minden feltételét, kényelmével és felszereltségével egyaránt. Aki erre jár, annak ajánlom figyelmébe az Apartment Kortnina-t!

Az utolsó reggel már kicsit kapkodósabban telt a többinél, ugyanis a szállás fájó szívvel való elhagyása után, még egy, talán a legaktívabb mászást sikerült megejtenünk, mielőtt megkezdtük volna a késő estig tartó hazautazást. Ezzel a kis húsvéti túrával a hátunk mögött, feltöltődve értünk haza Sopronba.

Ádám

Buzet

Hohe Wand Steinbockalarm 245m (7-)

Régóta játszottam a gondolattal, hogy kipróbáljam a falmászást. Ezért 2016 júniusában a gondolat cselekedetté alakult…

Merkenstein Boulder

Hétvégi sziklás élményeinket a zord előrejelzések miatt, most kisebb köveken kerestük, ahonnan könnyebb menekülni, mint…