Grossglockner Stüdlgrat

- hegymászás -

Hosszú várakozás után pénteken reggel fél 7 kor Cirillel, Ádámmal és Petivel elindultunk, hogy megmásszuk a Grossglocknert a Stüdlgraton keresztül. Tavaly a rossz idő húzta keresztül a számításainkat, a márciusi Alpesi hegymászó tanfolyamon pedig a szervezés miatt nem állhatunk a csúcson. Az időjárás előrejelzés eléggé felemás volt, de legrosszabb esetben másztunk volna a normál úton.

Korai indulást a késő délutánra ígért eső miatt szorgalmaztuk, megérkezve a Lucknerhaushoz sajnos már látszottak az esőfelhők a napsütés ellenére, így gyorsan el is indultunk majd a Lucknerhüttétől a szemerkélő eső miatt mindenki saját tempójában igyekezett elérni a Stüdlhüttét. A parkolótól szűk 2 ill. 2 és fél óra alatt el is értük a 2800 métert, szerencsére mire a nagy eső megérkezett már mindannyian söröztünk. Bőséges vacsora után időben lefeküdtünk, de az eső csak nem akart elállni. Reggel 5 órás indulást céloztunk meg, 3-4 között az idő is jóra fordult. 5 kor fejlámpával kellemes időben nekiindultunk. A gleccsernél utolért minket 2 parti, így könnyen megtaláltuk a beszállót. Itt szembesültünk a korábbi napok rossz időjárásával, a szikla havas, és nagyon jeges volt, de követtük a többiek példáját és nem fordultunk vissza. A tapasztalat hiány és a rossz körülmények miatt 4 óra alatt értük el a Frühstücksplatzot, figyelve a többiek tempóját folytatás mellett döntöttünk. A felsőbb részek nagyon jó biztosítás miatt nekem (Gergő) kevesebb gondot okoztak, mint az alsó rosszul biztosított részek. A sok köztes használat és standolás miatt nem haladtunk gyorsan, de csak két parti előzött meg minket, ugyhogy maradtunk a lassabb de biztosabb mászás mellett. Az utolsó kötélhosszakat már szikrázó napsütésben tettük meg. 3 kor a tervnél sokkal később értük el a csúcsot Cirillel. Ádámék kb. 35-40 perccel követtek minket.

Fél óra nézelődés után elindultunk lefelé a normál úton, sajnos ez volt a túra legrosszabb része, udvariasan várakoztunk a sorban ,de a hegyi vezetők a 2-3 kliensükkel senkivel nem törődve haladtak mindkét irányba, előzgetve, ez jelentősen lelassított minket. Több mint 2 óra alatt jutottunk le a gleccserre. 6 után értük el az Erzherzog-Johann hüttét, és úgy döntöttünk részben a késői időpont, részben Cirill fájós bokája miatt, hogy itt töltjük az éjszakát. Másnap reggel fél 7 körül indultunk le a parkolóhoz, és délután 4re értünk Sopronba.

Grossglockner Stüdlgrat

Hohe Wand Totemállat a supernyúl 200 m (7-)

Spontán egymásután mászott hosszok, kiváló időben. Így jellemezném tömören Aszúval közösen kreált mixünket a Totenköpfl…

Hohe Wand Zukunftsweiser 195 m (7+)

Szombat délelőttre egy gyors, napfényes mászást terveztünk a Napóra falon.