Magas-Tátra

- jég és mix mászás -

Jégmászás a Tátrában

Herczeg Gábor barátom meghívására , úgy éreztem eljött az ideje ,hogy már rég dédelgetett tervemet megvalósítsam és célba vegyük a Tátra jegeit.
Vonatra ültem és este már sörözés mellet ,a családja vendég szeretetét élvezve terveztük a korai indulást.

Tarajkáig autóval feltudtunk menni ,Gábor rutinosságának köszönhetően,és gyenge hóesésben botorkáltunk a Nagy-Tarpataki-völgyben  a Grósz nevű jég irányában.
Sokat nem lehetett látni ,de éreztem ez is a nagy fiuk játszótere :)
Csak kapkodtam a fejem, ahogy Gábor sorolta a csúcsok meg völgyek neveit, ahogy mind feljebb haladtunk .

A jég stabil volt, tökéletes a mászásra. Az első részét én ,a fentit meg Gábor mászta előre.
Addig másztuk a felső részt ameddig az éhség és szomjúság le nem zavart minket,ugyanis a zsákokat lent hagytuk.
Gyors kajálás után  újra végig másztuk a jeget ,élvezve a új jégcsavarok  könnyedén való betekerését.
Visszafele megnéztük a másnapi jeget ami nem túl messze volt az turistaúttól.

A szállásunk a Lysa Polanán található ,,mászófalas ház" volt.
Este a szállásadónk és egy fiatal lány társaságában kártyáztunk és vigyorogtunk az elfogyasztott alkohol hatásától.
Reggel igyekeztük mielőbb kiérni a jéghez ,mivel hétvége volt és nekem meg ,,megy "a vonatom :)
A Záhrádky jeget nézegetve úgy döntöttünk most inkább nem vállaljuk be, a jég rossz minősége miatt ezért a felette levő Prave Záhrádkyt vettük célba.
Nagyon meleg kezdett lenni, tapadt a hó és sajnos a tavasz is kezdte nyalogatni a jeget.
Néhol már nagyon el volt válva  a sziklától, a csőröket kímélve másztunk, de amit lehetett kihoztunk azért belőle.

Annyira gyorsak voltunk ,hogy még a korábbi vonatot is elértem.Az úton volt időm gondolkodni a jövő tekintetében ,az biztos, hogy bekerült a Tátra is a terveim közé.
Tíz nap jégmászás után már elégedettebben várom a sziklamászás kezdetét.

Magas-Tátra

Hölzlstein

E meleg, napfényes délutánt kár lett volna kihasználatlanul hagyni, így ráérő mászópartner híján a boulderezést…

Hohe Wand Festung Europa 300 m (7+)

Ez alkalomra egy, már hónapokkal ezelőtt kinézett nitt sort, a Hohe Wand legújabb útját, a…