Schneeberg Stadelwand Des Kessels neue Kleider 590m (7-)

2014_06_07_Schneeberg_Stadelwand_des_Kessels_neue_Kleider_590m_027.jpg
Az igazi nagyfalas szezont reggel ötkor indulva a Höllenthal egyik leghosszabb útjával, az 590 méter hosszú Des Kessels neue Kleider 7- nehézségű feladatával kezdtük.

2009-ben már teljesítettük ezt az utat, akkor az út teljes hosszában én töltöttem be az elől mászó szerepét. Az egy fárasztó nap volt, de már a lejövet alatt eldöntöttük, hogy visszatérünk és klasszikus, váltott vezetéssel teljesítjük a függőleges távot. Kissé megkéstünk a tervünkkel, valahogy ez az ismétlés mindig elmaradt, de az eltelt idő alatt Aszu egy kiváló, nagy teherbírású, tapasztalt mászóvá vált, akivel rengeteg mászókilométert teljesítettünk, így az évek során elég hatékony párossá fejlődtünk.

Korán indultunk fel a beszállóhoz, egyrészt a nagy meleg, másrészt az utóbbi években a Höllentahlra jellemző tömeg miatt.  Az út kezdetét jelző nagy piros karabinert háromnegyed órai tempós gyaloglással értük el, és vágtunk bele a vertikális ösvény teljesítésébe. Az utat jó tempóban, egy eltévedéssel, de azt egy vissza ereszkedéssel orvosolva, bő hat óra alatt oldottuk meg. Ideális körülmények között, remek időben egyensúlyozhatunk a Stadelwand csodálatos mészkő tábláin, repedésein.

A fal tetejére érve még várt ránk a fárasztó egy órás gyaloglás a meredek ösvényen, de újra egy remek élménnyel gazdagodtunk a pokol völgyében. Következő célunk a Schneeberg falán a Durststrecke 650 métere.

Attila

Schneeberg Stadelwand Des Kessels neue Kleider 590m (7-)

Hohe Wand Espresso Doppio 180 m (7)

Az erre a hétre eső Hohe Wandi mászó métereink teljesítésére egy igazi sportos útvariációt, az…

Schneeberg Stadelwand Bruderherz 350 m (7-)

Attila és Aszú tervezte meg a menetrendet. Korán kellett kelnem. Szükség is volt rá.