Roter Ofen

A kedvezőtlen időjárás előrejelzés ellenére négyen nekivágtunk egy kis Mödling környéki portyázásnak.

A terv az volt, hogy egy olyan helyet keresünk, ami közel van a parkolóhoz, hogyha leszakadna az ég, akkor hamar visszaérhessünk az autóhoz. Először a mödlingi Efeugrat tömbjeit céloztuk meg, amit a veszprémi Betekints-völgyhöz tudnék hasonlítani, ahol szinte a járdáról, jelen esetben a kerékpárút mellől lehet biztosítani a mászókat. Azonban egy kétes kiírás (ami tiltotta a mászást) és a szélvihar miatt, inkább egy védettebb szintén a közelben található sziklát választottunk, ami nem is okozott csalódást a szélvédettsége miatt.

Hamar oda is értünk a ”katlanba”, ahol egy gyengébb téli napsütéses napon is kellemesen el lehet tölteni az időt, ha jó levegőn a változatosság kedvéért sziklát tapogatni támadna kedvünk. Egy kis szöszmötölés a felszerelésekkel, aztán megkezdtük a bemelegítést. A nehezebb utakat szemeltük ki, melyekben az első pár métert a szikla síkossága, később pedig fantasztikus boulder problémának is beillő kunsztok tettek érdekessé. Sokáig nem hódolhattunk kedvenc időtöltésünknek, mert kora délután elkezdett csöpögni az eső és neki kellett látnunk a pakolásnak. Az autó felé tartva már szakadt az égi áldás, de egy kellemes kis mozgást eredményezett ez a fél nap is, ami többünknek a szezonnyitó sziklamászása volt.

Roter Ofen

Hohe Wand Osterhasi 7- 160m

A szezon első, több kötélhosszas túráját egy laza, lötyögős mászással az Osterhasi 160 méterével indítottuk.

Watzmann Überschreitung

"Találkozzunk Salzburgban 9-kor". Így hangzott a pár héttel ezelőtti soproni találkozónk utolsó mondata. Ádám barátommal egy…