HTL-Klettersteig (E) – Wildenauer Klettersteig (D)

- hegyi túra via ferrata -

A pénteki szép időjárás előrejelzésen felbuzdulva mindannyian szabadságot kértünk, hogy ezt a szép napot a Hohe Wand szikláin sütkérezve töltsük. Újdonsült mászótársaimmal Viktorral és Imivel 9 óra körül keltünk útra Sopronból. Imi a rutinos szállító szedte össze kis csapatunkat, és már robogtunk is a hegyek irányába.

Körülbelül 10 óra felé értünk a Hohe Wand tövében a Skywalk kilátó alatt található parkolóba, ahol csodás napsütés és kellemes hőmérsékletek fogadtak minket. Sietve magunkra öltöttük felszerelésünket, és útnak indultunk a HTL-Steig beszállója felé. A rövidke túrát követően hamarosan már a sziklán függőlegesen felfelé haladó drótkötélbe kapaszkodva találtuk magunkat. Tempósan haladtunk, élvezve a hétköznapi időpontból adódó nyugalmat (hétvégeken sokan másszák a Hohe Wand mászóútjait) és a napsütést.  Felérve a fennsíkra némi napozás, pihenés és beszélgetés következett, majd a Völlerin Steig könnyű túraútvonalát követve útra keltünk vissza az autóhoz, hogy célba vegyük aznapi második célunkat a Wildenauer Klettersteigot.

Visszaérkezve az autóhoz megcéloztuk Grünbach am Schneeberg települést, ahonnan a központból a Seiser Toni nevű fogadóhoz vezető utat követve érkeztünk a fogadó mellett fekvő parkolóba.

Itt egy kicsivel hosszabb gyalogtúra, és némi útvonal keresgélés következett mire elérhettük a Steig beszállóját. Eközben elhaladtunk egy igen látványos sziklamászó övezet mellett is, mely kellőképpen megmozgatta a sziklamászói fantáziát!

A Wildenauer Steig sajátossága, hogy nincs drótkötél biztosítás (csak egyes rövidke szakaszokon) hanem a sziklába rögzített U kampókat lehet mind lépés-fogás mind pedig biztosítás céljára használni. Az U kampók helyenként nagy távolságai, valamint egyes rövid (kb 3-4 méter) biztosítás nélküli szakaszok miatt kezdőknek nem igazán ajánlott ez a túra. A Steig felső szakaszát egy 10 méteres kürtőn keresztüli mászás illetve a szük kijáraton magunk átpréselése teszi izgalmassá.

Felérve ismét következett némi gyönyörködés a kilátásban és a Schneeberg elénk táruló panorámájában, majd sietős léptekkel elindultunk vissza autónkhoz.
Összességében egy nagyon kellemes napot töltöttünk izgalmas mászásokkal , egy szép tavaszi napon jó társaságban. Pörögtek is fejünkben a további tervek az idén meghódítandó Klettersteigokról.

András

HTL-Klettersteig (E) – Wildenauer Klettersteig (D)

Hochkogel

Heti hosszú utas mászásunkat kis csapatunk páratlan létszáma miatt sportutak mászására cseréltük.

Windberg (Schneealpe)

A változatosság kedvéért most a Schneeberg - Rax helyett a Schneealpe vonulat Windberg nevű 1903m…