Dürnstein (Civetta, Nasenwand)

Egy hónappal ezelőtt, Paklenicában eldöntöttük, hogy október utolsó hétvégéjét a Duna parton töltjük, nappal mászással, napnyugta után pedig energiapótlással és feltöltődéssel. Csapatunk tagjai: Attila, Pásti Ati, Hőfer András, Ádám, Pali és én.
     Az időpont kiválasztás induláskor nem tűnt túl jónak, de még a ködszitálásban haladva is bíztunk benne, hogy megkönyörül rajtunk az időjárás. A Wachaui Dürnstein felé haladva, már az autópályán voltak napos szakaszok, mire 10.00h-kor a falu szélén letettük az autót, már ragyogott a nap. A hőmérséklet nem volt túl magas a vízparton, de mire felértünk az első napra kiszemelt Civettahoz már mindenkiről folyt a víz. Rövidnadrág lett a viselet, már aki hozott magával  J. Mivel szinte az egész szezont mészkövön töltöttük, kellett néhány út, hogy megszokja kezünk a grániton oly jellemző függőleges repedéseket, lábunk, pedig az apró reibungokat és még apróbb peremeket. Hihetetlen, de a cipő a lehetetlennek tűnő lépésekről sem csúszik le, csak nehéz elhinni. Ehhez azért kellett némi idő. Ezt a napot mindannyian többé-kevésbé ismerkedéssel töltöttük.
   Este leköltöztünk a partra, sátorállítás, főzők izzítása… A vacsorát már bőven sötétben fogyasztottuk. Miután a körbe járó almás pite és a mézes pálinka elfogyott, úgy döntöttünk besétálunk a faluba. Mikor a Nasenwand alá értünk és rávilágítottam érdekes jelenséget láttam, de kiderült nem csak én. A fal úgy verte vissza a fényt, mintha a csillagos eget néznénk, de csak az látja, aki közvetlenül a fényforrás mögött áll. Némi esti turistáskodás után visszatértünk a sátrainkba és be is vackoltunk. Éjjel is nagyon kellemes volt az idő.
    Reggel ködre ébredtünk, de a reggeli matatások mire véget értek és tábort bontottunk 10.00h-kor menetrend szerint kivágódott a nap és nem is bújt el estig. A Nasenwand volt aznapi kiszemelt mászóhelyünk. Ez mindig jó választás. Kicsit zajos az alatta futó közút, vasút, hajóút kombinációtól, de nagyon szép a kilátás és az utak is szenzációsak. A tagolt falrészek, hatalmas reibung fogásai keverednek, tükörsima platnikkal, apró peremekkel és hosszú párhuzamos repedésekkel. Van itt minden, de főleg keménykedés. Akad ugyan néhány UIAA 5-ös 6-os út, de túlnyomórészt nehezebb utak találhatók itt. A nap végére mindenki a határait feszegette. A gránit nekem mindig komoly élményeket ad. Most sem volt másként.
    Gyönyörű 2 napot töltöttünk a Dürnstein közeli sziklákon. Az ősz színei, a kiváló időjárás, no meg a mászott utak leküzdése melengette lelkünket. Többet nem is tudtunk volna kívánni erre a két napra.

Aszúbarát

Topo:
Civetta: http://www.bergsteigen.com/sites/default/files/topos/617_Topo_db06fccb-605a-4312-88ec-9b0a8638a2a9_civetta.pdf
Nasenwand: http://www.bergsteigen.com/sites/default/files/topos/740_Topo_ff6d10c8-3766-4981-a327-fe3977f60475_Nasenwand%20Oben%20u.%20unten.pdf

Dürnstein (Civetta, Nasenwand)

Gretlwandl

A szombati mászás után, sikerült összeszervezni egy kis csapatot a vasárnapi kiruccanásra is, melyre ideális…

Peilstein

Kicsit nyögvenyelősen indult az ünnepnapi mászás szervezése, de végül sikerült megoldani, hogy nagyjából az eredeti…