Gretlwandl

A szombati mászás után, sikerült összeszervezni egy kis csapatot a vasárnapi kiruccanásra is, melyre ideális időjárást jósoltak, nem úgy, mint az előző napra.

Nevezetesen a két Péter és András ért rá egy egész napos túrára. A cél a Scheiblingkirchen felett elhelyezkedő Gretlwandl sziklái voltak, amit azért választottam, mert tavasszal egy nagyon emlékezetes napot sikerült itt eltöltenem. A vártnak megfelelően mindenkinek elnyerte a tetszését a rengeteg lyukkal, peremmel és megszámlálhatatlan lépéslehetőséggel büszkélkedő sziklatömb, amely bőven tartogatott a számunkra megoldandó feladatokat és meglepetéseket egyaránt. Külön örültem annak, hogy rajtam kívül korábban még senki sem járt itt a mai csapatból, mert így szinte biztos lehettem abban, hogy hasonlóan jól fogja érezni magát mindenki, és egy eredményes napot zárhatunk. Így is lett, a könnyebb 5-ös bemelegítő utak után, jöttek a 6-os nehézségűek, majd elkezdtünk foglalkozni a kihívásokkal. Andrásnak sikerült bemutatnia egy szép onsight mászást a 7-es Svart nevű úton, Peti pedig becsülettel kimászta a Wilderer 7- -t, azonban a Svart-on még maradt törlesztenivalója. Ezek után kisebb pihenőt tartottak, végül kimászták a maradék 4-5 db számukra komfortosan mászható utat, ami szépen ki is vette az erejüket, és a bőrüket is lekoptatta az ujjaikon. Az indulásig hátralevő idő pedig majdnem végig a függőágyakban telt, csak Andrást sikerült még egy utolsó 6+ -ra rábeszélni.  Ez alatt, Nyikos és jómagam nyolc 7-es számozásút másztunk meg. Az egyik le is dobott mindkettőnket a kulcsrésznél, itt Peti be is vallotta, hogy mászó pályafutása alatt talán ez volt a harmadik esése, ami meghaladta a 3 m-t. Gratulálunk Péter! Én kifejezetten élveztem a zuhanást a sok mászás közben.

A hely nem volt túlterhelve hétvége ellenére, talán ez köszönhető annak is, hogy a környéken még két hasonlóan kiváló mászási lehetőség is található, illetve annak, hogy 25 percnyi kaptatás után lehet csak felérni a beszállókhoz. Lefele viszont nem a jól felfedezett ösvénynek tértünk vissza a parkolóba, hanem csak toronyiránt vágtunk át a bozótoson, hogy megspóroljuk az időt és a kerülőutat.

Gretlwandl

Hohe Wand Sonnenurhpfeiler (7, 200m. )

Az 1978-ban nyitott 200 méter hosszú út falrajzát már évek óta kerestem, de nem találtam.…

Dürnstein (Civetta, Nasenwand)

Egy hónappal ezelőtt, Paklenicában eldöntöttük, hogy október utolsó hétvégéjét a Duna parton töltjük.