Eisenerz Klettersteig

- via ferrata -

Kálmi kisfia Bence egy hónapos nagylegény lett, a sok babázás után kijárt már "Apunak" egy kis outdoor időtöltés is..  Kletterezést terveztünk amihez Kati és én is csatlakoztunk. Beszerveztük Áront és barátnőjét Ildit is, így megtellt az autó.

Nyár ellenére hajnali indulást terveztünk, 5-kor csörgött az óra és 6-kor már robogtunk is a határ, majd az Eisenerz völgy felé (kb. 180km Sopronból). Az Eisenerz völgyben található Eisenerz község fölé magasodó Eisenerz nevű hegy Eisenerz nevű Klettersteigjét tűztük ki célul. :) A parkolóból (750m) némi pakolászás után egy kaszálón felsétálva indul a Markussteig köves ösvény formájában, majd murvás úttá változik. Követve a jelzést, az útról újra és újra kesekeny ösvényre tértünk le, majd a beszállóig (1530m) emelkedtünk.

A beszállás rögtön egy nehezebb függőleges (C-D) szakasszal indul. Szerencsére Ildiről pár perc alatt kiderült, hogy első klettersteig élménye örömteli lesz, nagyon ügyesen vette az akadályokat, Katival jól eltársalogtak útközben és egy szó nélkül mászott át a sok helyen 100-200m mélységek felett. Az út több C-D szakasz váltakozásából áll néhány rövidebb sétálós megszakítással. Sok helyen kitett, de végig jól biztosított, haladó klettersteig. Talán az utolsó szakasz a legizgalmasabb, ahol több száz méteres mélység felett egy-egy vascöveken kell (drótköteles biztosítás mellett) traverzálni. Az mászás teljes hosszán gyönyörű panoráma tárul elénk, egyik irányba egy hatalmas külnszíni fejtéssel, ami szerintem inkább érdekes mint ronda, a másik irányba pedig a mesébe illő Leopoldsteinsee-vel illetve a Hochschwab és más távolabbi szép formájú alpesi csúcsokkal. A csúcskeresztet (1865m) dél környékén értük el, jóízűen falatoztunk egyet és rövid fényképezkedést követően elindultunk a Markussteig felső szakaszán, ahol már nincs különösebb nehézség lefelé jövet. Egy-egy helyen drótkötéllel biztosított ugyan, de a Klettersteig szettre már nem volt szükség.

Mivel még fiatal volt a délután, úgy döntöttünk, hogy a Leopoldsteinsee gyönyörű zöldeskék vizét közelebbről is megcsodáljuk. A tó partjáról egy másik híres klettersteig is indul, a KFJ, amit Kálmi már mászott korábban én pedig beütemeztem magamnak a következő hétre. A tó nagyon klassz hely, szabadstrand és kristálytiszta víz várja itt a megfáradt túristákat. Tulajdonképpen körbesétáltuk levezetés képpen a tavat, a strandon kipihentük fáradalmainkat és egy sör mellől felpillantva a megmászott hatalmasnak tűnő csúcsra nyugtáztuk, hogy ez a nap sem volt hiábavaló.

GPS Track

Útvonal Megjelenít

Eisenerz Klettersteig

Hohe Wand Strassenwand

Vasárnap reggel az autóm felé sétálva még felhívtam Attilát, hogy „ugye nem ijedünk meg pár…

Hohe Wand Detonation Boulvard

Volt egy tartozásunk magunk és a fal felé. Egyszer már nekirugaszkodtunk a Detonation  Boulevard megmászásának,…