Veszprém Betekints-völgy

Atival többnaposra tervezett Balaton-felvidéki túránk egyik kiszemelt állomása a veszprémi Betekints-völgy sziklái voltak.
Az öt napos túrán kétszer is jártunk itt. Először az első napon, miután a Cseszneki vár tövében lévő sziklákon nem találtunk sok olyan utat, ami megfelelt volna a képességeinknek, megfelelően lett volna biztosítva, illetve ne lett volna 2-3 centiméter föld a fogásain, gondoltuk tovább állunk Veszprém városába.
Az első alkalom csak egy ízelítő volt számunkra, mert már késő délután érkeztünk meg és csak két két utat másztunk, viszont már akkor eldöntöttük, hogy hazafelé is arra megyünk és megmászunk még annyi utat, amennyit csak tudunk! Ez a döntés két okból született meg, az egyik az volt, hogy ilyen fantasztikus belvárosi környezetben sziklát mászni még nem volt lehetőségünk, a másik pedig a sziklák, és a biztosítási pontok kiválósága volt!
Haza utunkat a túra ötödik napján kezdtük meg, miután a tihanyi szabad strand parkolójában megreggeliztünk és sátrat bontottunk. Reggel időben oda értünk a sziklákhoz, amiket az előzetes felderítésnek köszönhetően már nem kellett keresgélni. Rajtunk kívül még senki sem volt a falnál, talán az előző esti utca zene fesztivált pihenték még a mászók, ki tudja! Nagyon jókat másztunk az 5 nehézségű áthajló úttól a 6+ -os technikásabb utakig. Az első alkalommal találkoztunk helyi mászókkal is, akik nagyon segítőkészek voltak, és szívélyesen igazítottak útba minket a kezdeti tanácstalanságunk után.
Akit Veszprém felé visz az útja, az feltétlen tegye be a csomagtartójába a mászó felszerelését, és mászó társát is!

Veszprém Betekints-völgy

Hohe Wand Superspur (7)

Alfred Riedl, a keleti Alpok egyik legtermékenyebb útalkotójának tragikus balesetét megelőző, talán utolsó alkotását, a…

Mödling - Glocknergrat

Wr.Neustadt - eső, Bécs - enyhe eső. Jó, akkor Bécs, Mödling!