Grossglockner Panorama Weg - Matrei Treking

- hegyi túra -

Résztvevők: Kati, Peti (Üveg)

Treking a Glockner lábánál.. de rosszul hangzik.. miért nem a csúcs? Hát azért mert nyaralni mentünk.. Katinak "teljesen véletlenül" Matreiben a Hohe Tauern szívében kellett eleget tennie újságírói kötelezettségeinek, mely ellen kifogást nem emeltem, így vonattal megközelítve három napot töltöttünk a város egy elegáns szállodájában. 2 és fél nap volt a hivatalos program, de mi úgy döntöttünk maradunk még egy napot és mászuk valamit a környéken. A zsákba 10 napra kellett pakolnunk, mert utána Ausztria északi részére mentünk egy hétre pihenni és bringázni, így kapásból kizártuk az általam korábban már mászott Glockner és Venediger csúcsok ismétlését. Gyakorlatilag minden olyan csúcsot amihez 3000 fölé kellett volna menni. A 35 literes zsák (nagyobbat elvből nem cipelek) így is szűkösnek bizonyult a bringás, túrázó, slackline, stb. cuccnak. Hágóvas és magashegyi baki híján tehát egy egésznapos treking túrát néztünk ki magunknak Matrei környékén, melyet hoteltulajdonos túrajavaslatával egészítettünk ki.

A túra eleje az Europa Panoramaweg (Kerschbaumeralm - Kals-Matreier-Törlhaus) közötti szakasza, mely családosoknak könnyed szórakozást kínál elhanyagolható szintkülönbséggel és a fel- le jutáshoz  a két végén libegővel. Az út kezdetéhez a Kerschbaumeralmot kell előbb leküzdenünk, amely 1200m-el magasodik Matrei fölé. Mehetünk gyalog Matreiből vagy felvonóval méregdrágán (csak fel 15+3 eur/fő). A felvonó állomása (Bergstation Goldried) Matreibe autóval érkezve rögtön a Spar parkoló mellett található. A Panoramaweg-en kb fél óra alatt végigsétáltunk és a Kals-Matreier-Törlhaus Hütténél le is tértünk róla. Innentől gyorsan nyertük a szintet és 2500m-es magasságra emelkedve egy hosszú, kényelmesen, többnyire egyenletesen emelkedő gerincen a Sudetendeutschen Hütte felé vettük az irányt.

Kis kitérőt tettünk a Blauspitze-re (2575m), melyről valószínűleg gyönyörű lett volna a kilátás az előző nap megismert Dorfer Tal-ra, és talán a Glocknerra is. Igaz, ez szinte a teljes gerinctúrán így kellett volna legyen de a völgyek csak percekre, a Glockner pedig egyáltalán nem bújt ki a felhők közül.
Kilátás híján a Hohes Tor - Dürrenfeld útvonalon haladtunk tovább. Utóbbi a Bretterwandspitze és a Kendlspitze hatalmas kietlen völgykatlana, mely egyben a gerinctúra végét is jelentette. Részletektől mentes, reklámcélú térképünkön persze szintvonalak nem voltak, csak PartyPoker hirdetések, így a túra meglepő hosszúságúra sikerült. Látszólag a Dürrenfeld környékén sejtettem a Hüttét, ám kiderült, hogy azon átkelve, egy éles gerincre fel- majd lemászva, gyakorlatilag a katlan túloldalán a Muntanitz gleccserének völgyében van a ház. Nem is volt ezzel gond, csak kezdtünk aggódni délután 4 felé, hogy a Hüttét még csak nem is látjuk (tapasztalt túrázók tudják, hogy ha a hegyen valamit meglátsz a távolban, az általában órákra van tőled, bármilyen közelinek is tűnik.. tapasztalt eltévedők pedig azt, hogy ha nem látod amit kellene, akkor eltévedtél). Szóval a szirtet (2800m körül) kissé morcosan megmászva megpillantottuk a Hüttét, ahová az ereszkedés még jó fél órába tellett. Egy 'gyors-sör' elfogyasztása következett a festői környezetű hüttében és már vágtattunk is le a meredek kanyargós völgyben a Steiner Alm irányába. Eredetileg ott akartuk tölteni az éjszakát, de úgy döntöttünk indulás előtt, hogy rázós volna reggel 8-ra leérni onnan a buszmegállóba, így egészen Matrei-ig kellett kanyarognunk a vacsoránkig. Motiváltak voltunk, a vacsorát csak 6-tól 8-ig szolgálták fel, így rekord idő alatt jártuk meg a Steiner Alm - Edelweisswiese - Glanz parkoló - Matrei utat. A nap mérlege a GPS szerint 32 km gyaloglás volt, jó sok szinttel, hisz egészen Matrei (975m)-ig gyalog mentünk lefelé is.

A túráról a két GPS track itt található:

Kerschbaumeralm - Blauspitze
Blauspitze - Matrei

Grossglockner Panorama Weg - Matrei Treking

Hohe Wand - Detonation Boulevard

Egy újabb hét, egy újabb Hohe Wand-i út..

Bad Fischau

Hosszú idő után Tibi barátunk újra velünk tartott a sziklák varázslatos világába