Hochtori hétvége

- hegyi túra -

A csapattal a Hochtor-ra esett a választás. Laci vezetett a rekkenő ködben célunk felé. Mivel
2 naposra terveztük a túrát, úriasra vettük a dolgot és a 146-os út melletti Gtatterboden víztározó parkolójából /570m/ ˝ 9h-kor indultunk neki a Wasserfallweg-nek, mely északi irányból támadja a hegyet. Csak egy autó volt a parkolóban, így gondoltuk nem lesz nagy tumultus. -3 Co-ot mutatott a hőmérő, ami rettentő melegnek bizonyult, figyelembe véve a zsákok méretét és a szintemelkedést. Az ösvényen megfigyeltük, hogy ketten mennek előttünk, méghozzá jó tempóban. A klettersteig beszállóját nagyjából 2 óra alatt értük el. A hó mennyisége jelentéktelen volt, így nem akadályozott minket az amúgy is könnyű A-B-s steigen. A felszerelést is csak illemből vettük fel. A Hesshütte előtti völgy szépen megdolgozott. Újabb következtetésekre jutottunk. A lábnyomok közül az egyik kisebb, tehát valószínűleg egy pár megy előttünk. Szellemeskedtünk azon, hogy szegények nagy tervekkel mennek előttünk, várja őket egy üres winter-raum. Nem véletlen a nagy tempó, nagy a motiváció. Attila és Üveg kemény tempóban mentek a házig, kiálltak a teraszra és onnan nézték a nagy zsákok súlya alatti küzdelmünk. 12.30h-ra elértük a házat /1699m/. Mikor benéztünk a téli szállásra, mosolyogva üdvözölt minket a pár. Bedobtuk a hálózsákunk az ágyakra. Ekkor már nem tűnt olyan őszintének a mosolyuk.
Attilának még benne volt a bugi a lábában, ezért kinézte a Hochzinödl 2191m-es csúcsot, melyet meg kívánt hódítani. Kis pihenő után nekivágtunk az ösvénynek. Szerencsére nem kellett zsákot vinnünk. Az úton felfelé arra lettünk figyelmesek, a pár jön utánunk. Úgy tűnt elment a kedvük, vagy éppen megjött egy csúcshódításhoz. 1 ˝ óra alatt el is értük. Néhány fotó után indultunk vissza szerény szállásunkra, mivel közeledett a napnyugta.
A zsákokból előkerültek az elemózsiás dobozok. Attila is előhalászta az 1kg paprikás csirkecombot a 1 ˝ kg nokedlivel, az osztrák pár elismerő felhördülésére. A házban duruzsolt a kályha, öntötte magából a meleget. Annyi hely volt csak a 3db emeletes ágy és kályha mellett, ahol még elfért a kicsi asztal 2 székkel. A csirkét guggolva ettük meg egy asztalnak kinevezett székről. Persze nagyon soknak bizonyult kettőnknek, így a maradékot kiraktuk a hóra, hátha éjjel megeszik a vadak. Mikor jól laktunk, megérkezett még két mászó, már teljes sötétségben beülőkkel, eszközökkel felszerelve. Így már 8-an voltunk a kb. 14m2-en, amiből 9m2-t elfoglaltak az ágyak. Kezdett szűkössé válni a hely. Felköltöztünk 4-en a 3 felső ágyra. Még lapjával is elfértünk, igaz mozogni nem tudtunk. A hálózsákok nem kellettek, egy szál alsónadrágban vagdosott a víz. 20h-ig bírtuk, majd kimentünk a ház elé havat olvasztani. Ezzel is ment az idő. Közben a 2 mászó srác kiköltözött a teraszra aludni. Az idő is ideális volt, -1Co körül lehetett. Én is erősen gondolkoztam a bivakoláson. Visszaköltöztünk a felső szintre, éjfélig bírtam is, de akkor elszakadt a cérna. Meleg volt, oxigén nem. Kimenekültem a házból néhány percre, majd leköltöztem az alsó ágyra, így hogy volt hely. Itt sikerült elaludnom.
A reggel már lényegesen nyugodtabban telt. A srácok még sötétben elindultak egy gerinc megmászására, a pár pedig korán reggel elbúcsúzott. Magunk maradtunk. Reggeliztünk, összepakoltunk és mi is elhagytuk éjszakai menedékünk. Lefele menet már annyi hó sem volt, mint előző nap. Mire a kocsihoz értünk rendesen összesároztuk magunk.
Az idő mindkét nap kedvezett, még a nap is kisütött, bár az északi falon nem sokat ért minket. Remek 2 napos program volt.

Aszú

Hochtori hétvége

Téli Mászótábor a Magas-Tátrában

Jött a szomorú hír, hogy Zsoltot súlyos balaeset érte. Egy pillanatig megfordult a fejünkben, hogy…

Hochkogel - Hohe Wand

Józsi barátommal egy kellemes kora tavaszi délutánt töltöttünk a Hochkogel áthajló falán.