Grossvenediger

- hegymászás -

Hétvégére a régóta tervezett és áhított Grossvenediger /3674m/ csúcsot szemeltük ki. Charle, Miki , Tibi és én kora hajnalban autóba szálltunk, így már 8h-kor a Hinterbichl-i parkolóban /1490m/ voltunk. Néhány falat és az öltözködés után felkaptuk az alig 15kg-os hátizsákokat és indultunk első napi célunk, a Defregger hütte /2961m/ felé. A szintkülönbség 1500m, ami könnyen teljesíthető, de azért figyelembe kell venni a zsákokat és a magasságot. Mikor végre levehettük málháinkat szinte le kellett kötözni magunkat kövekhez, nehogy szárnyra kapjunk. Nagyon furcsa érzés. Rengeteget számít az a 15kg. Kicsit megint túlkalkuláltuk magunkat. Teljesen felesleges volt 3 liter vizet vinni magunkkal. Elég lett volna, 1db literes üres palack. A házig szinte mindenhol csörgedezett illetve ömlött egy-egy gleccserpatak. Mikor hogy. A ház fölött is, néhány 10m-rel, könnyen találunk víznyerő helyet, ahol a gleccserre lépés előtt megtölthetjük palackunkat. Az úton felfelé még azon gondolkodtunk, meg kellene ejteni a mai nap folyamán a csúcstámadást, nehogy holnap az időjárás közbeszóljon. No mire felértünk /13.45h/, már nem volt kérdés. Képtelenség. Az időjárás jó volt, de délután 3h-ra szedtük össze magunkat, így az idő nagyon ki volt hegyezve, ismeretlen gleccseren nem illik sötétben bóklászni. A csúcs 700m a háztól, 1500m már a lábadban és ne feledkezzünk meg a magasságról. Mindezeket figyelembe véve és persze a legfontosabbat, hogy elfogyott a kraft /persze nem Charle-ból és Mikiből/, nem indultunk a csúcs felé. Helyette felmértük a terepet, megkerestük a gleccserre való beszállást és nézelődtünk egy keveset. Elég is volt. Este nem kellett senkit ringatni.

Reggel egy kicsit bele is húztunk a durmolásba. Sebaj. Előttünk a nap. Reggeliztünk, felöltöztünk, már beülőbe és kamásliba. A gleccserig egyik sem kell, de a beszálló csak néhány perc. A házban mégis könnyebb öltözködni. A hüttében hagytunk minden felszerelést, melyet feleslegesnek véltünk a csúcs meghódításához és a gleccser leküzdéséhez. Még így is vittünk felesleges ruhát. Az időjárás jelentés szerint -2 - -8 oC volt várható. Ehhez képest szinte nem is volt fagypont alatt a hőmérséklet. A gleccseren előttünk ment 3 parti. Az egyik új utat választott, mint a már kitaposott. Mivel gond nélkül átjutottak és legalább 100m szintet spóroltak, mi is ezt választottuk. Jó döntésnek bizonyult. Legalább 30percet nyertünk. Ez az út hatalmas és gyönyörű gleccserhasadékok mellett vezetett. Még egyikünk sem látott élőben közelről ilyeneket, így a fotóaparátok folyamatosan kattogtak és pittyegtek. Ez a tempó rovására ment, de mivel nem rohangálni jöttünk, hanem kiélvezni a nap minden percét, így egyikünk sem bánta. Idő közben a reggel látott partik visszafelé jöttek már a csúcsról. Felfelé mindenféle időben volt részünk. Napsütés, köd 10m-es látótávolsággal, hóesés és ezek különböző variációi. Szél szerencsére csak a csúcs előtti gerincen fújdogált, az sem veszélyesen. A keresztet majdnem csak akkor láttuk meg, mikor az orrunk hozzáért. Felérve az utolsó parti is indult, lefelé aminek nagyon örültünk. Csak miénk a CSÚCS. Fotóztunk, szaladgáltunk, mint a gyerekek. Persze még mindig összekötve, így néhány csomót kötve a kötelekre. Mindezt ködben. Néhány percet még adtunk magunknak, hátha kapunk egy kis panorámát. Biztosan megérdemeltük, mert kaptunk. Még többet futkostunk. 10-15perc után visszatért a köd, ennyi jutott. Nagyon hálásak voltunk érte.

Elindultunk lefelé, ami azért lényegesen könnyebben ment, mint felfelé. A gleccser hatalmas élmény volt mindnyájunknak. Leérve róla leszerszámoztunk, irány a Defregger ház. Kicsit szusszantunk, ettünk, búcsúzkodtunk és célba vettük a parkolót. Jól haladtunk lefelé, igaz az utolsó méterek már nehezen fogytak. Megkönnyebbültünk, hogy megvan az autó és a kulcs is! Ettünk, ittunk és indultunk haza már teljes sötétben. Hazafelé szinte végig szakadt az eső. Oda-vissza átélhettük az esőben való kocsikázás minden örömét. Hálás vagyok, hogy akkor esett és nem a túra alatt. Reggel 2.00h volt mire hazaértünk.
Nagyon jó hangulatú túra volt. Minden a tervek szerint történt. Jó volt a csapat és az időjárás is kegyes volt hozzánk. Remélem még sok hasonló túrában lesz részünk

Des Kessels Neu Kleider

Aszu barátomat rábeszéltem hogy egy kicsit hagyjuk a hátunk mögött a sportmászóhelyek zajos, sokszor zsúfolt…

Adlitzgraben

A hova menjünk a hétvégén mászni kérdésre egyszerre volt meg a válaszunk Józsival, hát hova,…